Nowe trendy w diagnozie

specyficznych zaburzeń uczenia się:

dysleksja i zaburzenie językowe SLI

Warszawa, 25-26 listopada 2014 r.

Zespół Specyficznych Zaburzeń Uczenia zajmuje się badaniami mającymi na celu opracowanie i znormalizowanie narzędzi przesiewowych i diagnostycznych do oceny ryzyka zaburzeń mowy, czytania i pisania.


 Opracowaniem kompleksowych i nowoczesnych narzędzi do wczesnej diagnozy ryzyka zaburzeń czytania i pisania zajmuje się zespół w składzie:

  • prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis,
  • dr Katarzyna Wiejak,
  • dr Katarzyna Bogdanowicz,
  • dr Dorota Kwiatkowska.

 Z Zespołem przy opracowywaniu testów współpracowali/współpracują na stałe:

  • dr hab. prof. UwB Elżbieta Awramiuk,
  • dr Natalia Gawron,
  • mgr Jakub Szewczyk.

Założenia natomiast były konsultowane z:

  • prof. dr hab. Martą Bogdanowicz,
  • prof. dr hab. Anną Grabowską,
  • dr Olgą Pelc-Pękalą.

 Opracowaniem i normalizacją pierwszego w Polsce narzędzia do kompleksowej oceny rozwoju mowy oraz ryzyka specyficznego zaburzenia językowego (SLI) zajmuje się zespół w składzie:

  • dr hab. profesor nadzw. Magdalena Smoczyńska,
  • dr Grzegorz Krajewski,
  • mgr Magdalena Kochańska,
  • mgr Natalia Banasik,
  • mgr Magdalena Łuniewska,
  • mgr Marta Morstin.

 Eksperci współpracujący:

  • dr hab. prof. UW Agnieszka Maryniak,
  • dr hab. prof. UG Ewa Czaplewska,
  • dr Ewa Haman,
  • mgr Jakub Szewczyk.